استوریز (Stories) چیست؟

قابلیت Stories یا داستان‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شماست. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت 24 ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایره‌هایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگ‌هایتان را مشاهده می‌کنید که در 24 ساعت اخیر قرار داده شده است.


Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همان‌طور که گفتیم موقتی هستند. شما می‌توانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش به‌ترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.


هنگام مشاهده Storyهای دیگران می‌توانید با لمس گزینه Send Message یک پیام شخصی مرتبط با آن داستان را برای فرد ارسال کنید و یا با لمس سه‌نقطه و Report تصاویر و ویدئوهای نامناسب و ناقض قوانین را گزارش دهید. همچنین عددی که بالای صفحه مشاهده می‌کنید نشان‌گر تعداد ساعاتی است که از انتشار داستان زمان گذشته و با رسیدن این عدد به 24 آن Story حذف خواهد شد.


یدیویی که در ادامه می‌بینید دقیقا به همین منظور ساخته شده است. با تماشای این ویدیو به‌صورت گام‌به‌گام یاد می‌گیرید چطور یک استوری در اینستاگرام بسازید. این راهنما کامل و جامع است و می‌توانیم بگوییم هیچ نکته‌ای را در ساختن داستان از قلم نینداخته است.


فرض کنید به یک گالری نقاشی رفته‌اید و می‌خواهید حس خوب‌تان را از تماشای آثار هنری با دیگران به اشتراک بگذارید یا پست ویترین یک مغازه چشم‌تان به یک چیز هیجان‌انگیز می‌افتد می‌توانید در همان لحظه ویدیو یا عکسی از تجربه‌تان را منتشر کنید که نشان دهید در این لحظه‌ی خاص چه حسی داشته‌اید.


همچنین اگر روز پرهیجان یا پرکاری داشته‌اید و دوست دارید وقتی شب به خانه می‌رسید روزتان را در قالب چند عکس یا ویدیو به اشتراک بگذارید، می‌توانید در طول روز عکس و ویدیو تهیه کنید و هنگام آپلود استوری، آن‌ها را از داخل گالری گوشی‌تان انتخاب کنید. فرقی نمی‌کند محتوا را در همان لحظه تولید کنید یا از قبل در گالری داشته باشید؛ می‌توانید روی این عکس‌ها چیزهایی مثل یک متن با فونت‌های موجود بنویسید یا نقاشی بکشید، امضا کنید، با دستخط خودتان چیزی بنویسید و …


برنامه گذاشتن ویدیو قدیمی در استوری اینستاگرام